/Narzędzia
Narzędzia 2016-12-09T19:10:15+00:00

Poniżej znajdziesz listę firm i narzędzi, których rozwiązania wspierały lub wspierają mnie w codziennej działalności komercyjnej i niekomercyjnej.

Część z linków to linki afiliacyjne. Jeśli zdecydujesz się skorzystać z jakiegoś produktu poprzez mój link afiliacyjny, to ja zarobię na tym niewielką prowizję i będę Ci wdzięczny, że w ten symboliczny sposób doceniasz moją pracę i wspierasz rozwój bloga.

Polecam Ci tylko te firmy i narzędzia z których sam korzystam/korzystałem i mam o nich dobrą opinię.

Narzędzia wykorzystane do budowy tego bloga

  • WordPress – darmowy system CMS do zarządzania treścią bloga – inaczej rzecz ujmując, jest to podstawowy silnik, na którym opiera się cały blog i do którego doinstalowywane są różne wtyczki, w miarę potrzeb. Jest to absolutnie genialny CMS z ogromną ilością możliwości konfiguracyjncyh, który nadaje się nie tylko na bloga – wordpress może stanowić podstawę Twojej profesjonalne strony firmowej, a nawet sklepu online.
  • Avada – jak dla mnie nalepsza skórka do WordPress-a z jakiej kiedykolwiek korzystałem. Na skórki do Wordpres-a wydałem łącznie ponad 2000 dolarów, korzystałem z różnych rozwiązań, między innymi z Frameworka Thesis uznanego za jeden z najlepszych na świecie, jednak ilość energii jaką musiałem wlożyć w ciągłe dostosowanie wyglądu bloga do moich potrzeb i potrzeb moich czytelników była zbyt duża. Avada to jedyna skórka do WordPress-a, która zapewniła mi wszystko czego potrzebuję a przy tym jest bardzo rozbudowana i łatwa w konfiguracji. Avada jest płatna, ale zdecydowanie kosztowała mnie najmniej – żadna bezpłatna skórka, a nawet żadna płatna (sic!) nie dała mi tego co Avada. Kupując skórkę Avada otrzymujesz nie tylko rozwiązania blogowe, ale gotowe szablony do profesjonalnego wykorzystania w rożnych branżach np. turystycznej, odzieżowej i wielu innych. Co ważne – za licencję zapłaciłem raz, a wszystkie nowe aktualizacje jak do tej pory miałem bez opłat. Sama skórka jest bardzo popularna na świecie, ma znakomite zaplecze techniczne i cały czas jest rozwijana przez zespół programistów, poza tym jest w dużej części przetłumaczona na język polski, co sprawia, że jest bardzo przyjazna w obsłudze. Dla mnie jest to absolutny numer 1, a dobrej skórki szukałem w sumie 3 lata wydając na ten cel ponad 2000 dolarów (sic!). Skórkę możesz kupic tutaj >>>
  • Disqus – wtyczka obsługuje system komentarzy na moim blogu. Jest to chyba najczęściej wybierana wtyczka komentarzy (w zasadzie jest to zewnętrzny system komentarzy) na świecie i najbardziej dopracowana. Co ważne zawiera wbudowane zabezpieczenia antyspamowe, jest bardzo estetyczna i wygodna w obsłudze.
  • Getresponse – narzędzie do obsługi newsletterów na moim blogu (dzięki temu narzędziu wysyłam maile do wszystkich moich czytelników jednocześnie. Bardzo przyjazny interfejs użytkownika, łatwa w konfiguracji i bardzo przydatna wtyczka do WordPress-a, mnóstwo ustawień i opcji kampanii mailingowyh, oraz fantastyczne wsparcie na czacie online – pomagają w każdej sytuacji. Jest to jedyny dla mnie sensowny system e-mail marketingu na świecie, który ma znakomicie dopracowane funkcje Marketing Automation oraz połączenie z platformą do webinarów – Click Webinar. Getresponse może się pochwalić znakomitym wynikiem dostarczalności maili. Zakładając konto z tego linku otrzymasz dodatkowe 100zł do wykorzystania w GetResponse. Konto możesz założyć tutaj >>>
  • Jetpack by WordPress.com – wtyczka ma wbudowane ponad 30 modułów pomagających w konfiguracji i ulepszeniu bloga.
  • Contact Form 7 – wtyczka umożliwiająca tworzenie formularzy kontaktowych w WordPress i umieszczanie ich w dowolnym miejscu witryny.
  • Google XML Sitemaps – wtyczka automatycznie tworząca mapę strony przydatną na potrzeby pozycjonowania w Google
  • TinyMCE Advanced – zaawansowany edytor treści do WordPress-a – znacznie więcej funkcji niż w standardowym edytorze.
  • WP Maintenance Mode – wtyczka pozwalająca na wprowadzenie witryny w tryb serwisowy, jeśli jest taka konieczność.

Produktywność

  • Nozbe – moje podstawowe narzędzie jeżeli chodzi o planowanie zadań, zarządzanie nimi i realizację. Od zawsze szukałem narzędzia, które zapewni mi wgląd do wszystkiego co mnie interesuje (zadania, dokumenty, notatki, pliki) w jednym miejscu, z poziomu komputera, tabletu i smartfona. Narzędzie zgodne z metodą GTD (Getting Things Done), które pomaga być naprawdę skutecznym w działaniu.
  • Evernote – moje podstawowe narzędzie w zakresie wykonywania wszelkich notatek. Pozwala na dodawanie notatek ręcznie, wycinanie treści całych stron www lub wybranych fragmentów, oraz co najlepsze posiada dedykowaną aplikację na smarfona zapewniającą możliwość robienia notatek tekstowych i głosowych, ustawianie przypomnień i kilka innych bardzo przydatnych funkcji, zapewniając przy tym pełną synchronizację pomiędzy komputerem, tabletem i smartfonem. Możliwości Evernote są duże większe, ja nie wykorzystuję ich w pełni. Jedną z ważniejszych zalet Evernote jest możliwość synchronizacji notatek z zadaniami i projektami w Nozbe, co zapewnia niebywałą produktywność.
  • Dropboxmój podstawowy dysk w chmurze do przechowywania istotnych dla mnie plików. Niesamowitą i moim zdaniem najważniejszą zaletą Dropbox jest łatwa synchronizacja z wieloma aplikacjami – ja synchronizuję Dropbox-a z Nozbe co zapewnia mi pełny dostęp do dokumentów z poziomu zadań, które mam do wykonania. Blogowa wtyczka WP Database Backup świetnie synchronizuje się z Dropbox wykonując automatycznie kopie zapasowe mojego bloga – bez mojej ingerencji – działa to doskonale. Zakładając konto Dropbox za pomocą tego linku otrzymasz dodatkowe 250-500MB przestrzeni na swoje pliki w chmurze (bonus zależy od aktualnej promocji).
  • Dysk Google – każdy kto ma konto gmail, ma dostęp również do dysku o pojemności 15GB. Większa pojemność dysku to w zasadzie jedyna zaleta rozwiązania google względem Dropbox-a, ponieważ aplikacje i narzędzia z których korzystam nie synchronizują się Dyskiem Google, co moim zdaniem dyskwalifikuje to rozwiązanie.

Pracownicy i współpracownicy

  • freelancer.pl – bardzo ciekawy portal zarówno dla osób poszukujących współpracowników, jak i osób poszukujących pracy. Ciekawą sprawą jest możliwość płatnego potwierdzania swoich kwalifikacji co niewątpliwie ma kilka zalet dla pracowników i pracodawców. Pracodawcy lepiej znają kwalifikacje osób chętnych do podjęcia zlecenia, a pracownicy o potwierdzonych kwalifikacjach mogą liczyć na więcej ofert współpracy i lepsze wynagrodzenie, jednocześnie eliminując „konkurencję”, która tylko deklaruje pewne umiejętności. Świetne miejsce do nawiązania współpracy i kontaktów w wielu branżach, zarówno w Polsce jak i na świecie. Zamiast szukać pracownika z ogłoszenia, możesz zlecać proste prace, dzięki temu przekonasz się co potrafi kandydat i nawiążesz stałą współpracę z najlepszymi. Dla pracowników to dobre miejsce żeby zobaczyć jakie kwalifikacje naprawdę „są w cenie” i odpowiednio pokierować swoją karierą.
  • testportal.pl – mega przydatne narzędzie w rekrutacji pracowników. Korzystałem z tego narzędzia wielokrotnie. Możesz utworzyć własne testy sprawdzające, które wypełniają kandydaci, jeśli udostępnisz im link. Testy zawierają mnóstwo opcji, np. ograniczenie czasowe pytań, blokadę testu jeśli ktoś szuka odpowiedzi w innym oknie przeglądarki i różne inne ustawienia. Zamiast tracić czas na spotkania z kandydatami, którzy nie reprezentują wymaganego przez Ciebie poziomu sprawdź ich wiedzę z wykorzystaniem tego narzędzia, zaoszczędzisz mnóstwo czasu i pieniędzy.
Tutaj możesz pisać ze mną przez Facebook >>>
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.