Oferta2018-06-25T23:43:19+00:00

Reklama w sieci wyszukiwania Google Adwords

sieć wyszukiwania google adwords przykładowa reklama

Reklama w sieci wyszukiwania, to inaczej reklama wyświetlana na stronie z wynikami wyszukiwania. Oczywiście mowa o wynikach, które pojawiają się przed oczami użytkownika w odpowiedzi na jego zapytanie wpisane do wyszukiwarki Google, lub innej wyszukiwarki „współpracującej” z Google. Owe inne przeglądarki najczęściej można znaleźć na dużych i poczytnych portalach internetowych.

Rozwiń Więcej

Jak działa reklama w sieci wyszukiwania?

Tak naprawdę pisząc o sieci wyszukiwania Google Adwords, mam na myśli uruchomienie takiej kampanii reklamowej w systemie Google Adwords, która powoduje wyświetlenie reklam w odpowiedzi na zapytanie użytkownika wyszukiwarkiGoogle.

Wyobraź sobie, że szukasz serwisu rowerów górskich w Twojej okolicy wpisując do wyszukiwarki frazę „serwis rowerów górskich”. Wyszukiwarka Google działa tak, że wyświetla Ci najbardziej dopasowane wyniki przeszukiwania „całego Internetu” w odpowiedzi na Twoje zapytanie.

Wśród wyników wyszukiwania znajdują się:

  • wyniki organiczne – czyli linki do stron na których wyszukiwarka Google znalazła treści pasujące do Twojego zapytania
  • wyniki płatne – czyli linki do stron na których wyszukiwarka Google znalazła treści pasujące do Twojego zapytania, ale dodatkowo właściciele tych stron zapłacili za to, żeby linki do ich stron znalazły się nad wynikami organicznymi (czasami też pod wynikami organicznymi).

Jaka jest rola specjalisty AdWords?

Prowadząc kampanię Adwords w sieci wyszukiwania jako specjalista odpowiadam za to, żeby skutecznie wyeksponować linki do Twojej witryny w jak najlepszym miejscu rankingu wyszukiwarki Google, po to, żeby przyciągnąć do Twojego biznesu jak najwięcej odpowiednich, potencjalnych klientów.

Jak najlepsze miejsce oznacza zwykle miejsce znajdujące się jak najwyżej na stronie wyników wyszukiwania, choć od tej reguły jest mnóstwo wyjątków. Tak naprawdę tylko bardzo doświadczony specjalista AdWords będzie w stanie optymalizować kampanię na tyle skutecznie, żeby efektywnie wykorzystać budżet reklamowy, „ustawiając” reklamy w odpowiednich miejscach.

Ekspozycja linków do Twojej witryny w odpowiednim miejscu to tylko jedno z zadań specjalisty Adwords. Dużo bardziej wymagające jest:

  • „przekonanie” potencjalnego klienta, żeby odwiedził witrynę Twojej firmy
  • sprawienie, żeby ten konkretny odwiedzający był właściwą osobą z punktu widzenia Twojego biznesu
  • maksymalne ułatwienie dotarcia do informacji, które są zgodne z zapytaniem potencjalnego klienta wpisanym do wyszukiwarki Google
  • skierowanie do Twojej witryny osób, których intencja będzie bliska celowi jaki chcesz osiągnąć dzięki kampanii Adwords

Jakie kompetencje musi posiadać specjalista Adwords?

Prowadzenie skutecznej kampanii reklamowej w Google Adwords jest wymagającym i bardzo złożonym zadaniem. Dobry specjalista powinien:

  • doskonale znać interfejs Adwords
  • doskonale rozumieć funkcje interfejsu Adwords i wpływ korzystania z tych funkcji na rezultaty kampanii
  • bardzo dobrze poznać istotę Twojego biznesu
  • mieć doświadczenie biznesowe – jako przedsiębiorca
  • mieć doświadczenie w prowadzeniu kampanii reklamowych (najlepiej różnych)
  • perfekcyjnie znać gramatykę i ortografię w języku, w którym prowadzi kampanię
  • biegle posługiwać się logiką i semantyką języka, w którym prowadzi kampanię
  • być kreatywny i szukać sposobów wyróżnienia się na tle konkurencji
  • mieć umysł analityczny, który pomoże wyciągać właściwe wnioski z dużej ilości danych
  • odczytywać intencje i zamysły użytkownika w kontekście jego zapytania już na etapie przygotowywania kampanii
  • znać i rozumieć psychologię przekazu reklamowego oraz potrafić ocenić ładunek emocjonalny treści reklamy
  • stale się doskonalić i podnosić kwalifikacje
  • być otwarty na komunikację z klientem i zachęcać go do udzielenia informacji, które mają istotne znaczenie w kontekście skuteczności reklamy
  • kochać to czym się zajmuje
  • być żywo zaangażowany w pomoc swojemu klientowi

Tak się składa, że posiadam te kompetencje i mogę pomóc Ci rozpędzić Twój biznes. Odezwij się do mnie korzystając z zakładki kontakt >> (klik)

Zalety reklam Adwords w sieci wyszukiwania

Reklama w sieci wyszukiwania jest, moim zdaniem najlepszą i najbardziej skuteczną formą płatnej reklamy – nie tylko reklamy internetowej, ale reklamy w ogóle. Dlaczego? Ponieważ taka reklama szybko i precyzyjnie trafia w intencje potencjalnego klienta.

O skuteczności reklamy decyduje tzw. timing. Kluczową strategią reklamową jest trafienie dokładnie w taki moment życia potencjalnego klienta, w którym ma on silną potrzebę zdobycia informacji, zakupu produktu lub skorzystania z usługi tak szybko jak to możliwe. Skuteczna kampania reklamowa, to kampania, która dokładnie trafia w aktualne intencje klienta.

No dobrze, ale jak to zrobić, przecież nie mamy szklanej kuli z której możemy wróżyć kto i czego potrzebuje w danej chwili?

Dzięki Adwords złapiesz klienta za rękę…

Otóż mamy szklaną kulę, a w zasadzie możemy sobie taką szklaną kulę zorganizować z połączenia kilku składników. Oto one:

  1. Twój biznes – a ściślej mówiąc Twoja wiedza o branży w której prowadzisz biznes. Wiedza na temat klientów, marż, sposobów dostawy i obsługi klientów. Wiedza na temat nawyków klientów oraz rzecz jasna ich potrzeb oraz emocji jakie kryją się za decyzją zakupową.
  2. Wyszukiwarka Google. Mam na myśli historyczne dane na temat zapytań wpisywanych do wyszukiwarki Google przez Twoich klientów i klientów Twojej konkurencji.
  3. Specjalista kampanii Adwords. Osoba, która w odpowiedni sposób połączy wiedzę o Twojej branży, z zapytaniami użytkowników i możliwościami systemu reklamowego Google AdWords.

Umiejętne połączenie wiedzy zawartej w powyższych punktach pozwoli tak zorganizować kampanię reklamową, żeby uchwycić uwagę klienta w momencie największego zainteresowania.

Ludzie korzystają z wyszukiwarki Google żeby pozyskać jakieś informacje lub zaspokoić konkretne potrzeby. Nie ma drugiego takiego medium reklamowego na świecie, które pozwala na „złapanie klienta za rękę” i zaprowadzenie go do Twojej firmy dokładnie wtedy, kiedy klientowi jest to potrzebne – z dokładnością do jednej sekundy!

Takie możliwości daje tylko wyszukiwarka Google. Podobne możliwości oferuje również serwis YouTube, w którym także możesz wyświetlać reklamy za pomocą kampani Google Adwords w sieci reklamowej, o czym więcej tutaj >>

Formy reklamy w sieci wyszukiwania Google Adwords

Linki sponsorowane

Linki sponsorowanego to inaczej reklamy Google Adwords, które oprócz treści składają się również z linku (lub linków), które prowadzą do Twojej witryny. Nazwa „sponsorowane” wywodzi się z faktu, że są to linki (reklamy) zakupione przez reklamodawców lub specjalistów Google Adwords w celu prowadzenia kampanii reklamowej dla ich klientów.

Oczywiście w wynikach wyszukiwania oprócz linków sponsorowanych znajdują się również „zwykłe” organiczne linki do rozmaitych stron tematycznie związanych z zapytaniem użytkownika.

Linki sponsorowane to najskuteczniejsza forma reklamy, która jest prawie idealna z punktu widzenia celów biznesowych Twojej firmy.

Remarketing w wyszukiwarce (RLSA)

Opcja dzięki której masz możliwość wyświetlenia reklam w wynikach wyszukiwania Google osobom, które już były na Twojej witrynie i „znają” Twoją firmę. Zastosowanie RLSA w wielu przypadkach może znacznie podnosić skuteczność kampanii reklamowych.

Żeby RLSA było skuteczne wymaga bardzo przemyślanych działań, doboru odpowiednich strategii. Zastosowanie RLSA ma jeszcze jedną kluczową cechę – pozwala kierować indywidualne i niestandardowe komunikaty w zależności od zachowań użytkowników na Twojej stronie www.

Kampanie produktowe dzięki Google Merchant Center

Świadczenie usług to jedna z gałęzi szeroko pojętego biznesu. Druga gałęzią jest sprzedaż produktów. Jeśli prowadzisz sklep internetowy to reklama produktowa jest dla Ciebie. Przewagą reklam produktowych nad reklamami tekstowymi w sieci wyszukiwania jest fakt, że klient dodatkowo widzi zdjęcie produktu oraz jego cenę.

W przypadku reklam produktowych wyszukiwarka Google działa w sposób podobny do porównywarek cenowych wyświetlając reklamy graficzne nad organicznymi wynikami wyszukiwania. Oczywiście Google dba o to, żeby wyświetlona reklama była jak najbardziej zgodna z zapytaniem użytkownika wyszukiwarki.

Reklamy produktowe są częściej klikane przez potencjalnych klientów ze względu na ich bardziej wizualny charakter. Jeżeli prowadzisz e-sklep i jeszcze nie korzystasz z reklam produktowych to koniecznie się do mnie odezwij, bo ten typ reklamy może zdecydować o być albo nie być Twojego biznesu.

Reklama aplikacji mobilnych w sieci wyszukiwania

Mnóstwo osób przegląda dziś Internet z poziomu smartfona. Wiele firm chce wykorzystać ten trend, dlatego projektują one własne aplikacje mobilne. Dzięki aplikacjom mobilnym firmy chcą być bliżej potencjalnych klientów i wiedzieć o ich zachowaniach jeszcze więcej. Dzięki temu mogą lepiej dostosować swoje przekazy reklamowe.

Kiedy użytkownik wyszukiwarki Google szuka konkretnych informacji pojawia się świetna okazja, żeby zaproponować mu instalację aplikacji mobilnej. Tak własnie działa reklama aplikacji mobilnych w sieci wyszukiwania. Dzięki tej formie reklamy można poinformować użytkownika o istnieniu pomocnej dla niego aplikacji oraz zachęcić użytkownika do pobrania aplikacji lub większego zaangażowania „w aplikację”.

SIEĆ WYSZUKIWANIA
GOOGLE ADWORDS

Reklama w wyszukiwarce Google oraz w wyszukiwarkach partnerskich na różnych portalach

SIEĆ WYSZUKIWANIA
GOOGLE ADWORDS

Reklama w sieci wyszukiwania, to inaczej reklama wyświetlana na stronie z wynikami wyszukiwania, które pojawiają się przed oczami użytkownika w odpowiedzi na jego zapytanie wpisane do wyszukiwarki Google.

SIEĆ REKLAMOWA
GOOGLE ADWORDS

Reklama na milionach stron, blogach i portalach internetowych, które przeglądają użytkownicy Internetu

SIEĆ REKLAMOWA
GOOGLE ADWORDS

Sieć reklamowa Google Adwords to miliony stron na całym świecie. Na każdej ze stron może być wyświetlana reklama Twojego biznesu dopasowana do Twojej idealnej grupy odbiorców.

REKLAMA
W GMAILU

Reklama w skrzynce Gmail zgodna z zainteresowaniami i tematami, którymi interesują się użytkownicy gmaila.

REKLAMA
W GMAILU

Z usługi pocztowej Gmail korzysta większość użytkowników skrzynek pocztowych w Polsce i ponad miliard użytkowników na świecie. Warto sprawić, żeby reklama Twojej firmy wyświetlała się w Gmail-u.

REKLAMA
W YOUTUBE.COM

Reklama w drugiej najbardziej popularnej wyszukiwarce treści na świecie to dzisiaj konieczność

REKLAMA
W YOUTUBE.COM

Mnóstwo użytkowników każdego dnia spędza czas na oglądaniu filmów na YouTube. To świetna sposobność, żeby pokazać użytkownikom YouTube reklamy, które zachęcą ich do zapoznania się z ofertą Twojej firmy

REKLAMY
PRODUKTOWE

Ze względu na swój graficzny charakter pozwalają szybko przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów

REKLAMY
PRODUKTOWE

Reklamy produktowe wyświetlają się na samej górze wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google, a ich graficzny charakter sprawia, że są częściej klikane i lepiej zachęcają do zakupów w Twoim e-sklepie.

KAMPANIE
GOOGLE AD GRANTS

Kampanie reklamowe dla organizacji Non-Profit z bonem na reklamę w wysokości 10 tys USD miesięcznie

KAMPANIE
GOOGLE AD GRANTS

Jeżeli prowadzisz organizację non-profit, to dzięki Google Ad Grants Twoja organizacja może uzyskać coś w rodzaju bonu na kwotę 10 tys dolarów na promowanie akcji non-profit.

IMPLEMENTACJA
TAGÓW ŚLEDZĄCYCH

Kody śledzące umożliwiają bardziej skuteczne działania reklamowe i nie może ich zabraknąć na Twojej witrynie

IMPLEMENTACJA
TAGÓW ŚLEDZĄCYCH

Tag śledzący, to inaczej specjalny kod, który śledzi zachowanie użytkowników na Twojej witrynie. Na podstawie wiedzy o zachowaniach użytkowników możesz zwiększać skuteczność Twoich kampanii reklamowych

SZKOLENIA
ADWORDS

Dzięki praktycznym szkoleniom stopa zwrotu z Twoich kampanii reklamowych będzie dużo wyższa

SZKOLENIA
ADWORDS

Chcesz wyszkolić pracowników Twojej organizacji w zakresie samodzielnego prowadzenia kampanii Google Adwords? Umów się ze mną na indywidualne szkolenie Adwords dla Twojej firmy

 

AUDYT KAMPANII
GOOGLEADWORDS

Jeśli chcesz wiedzieć, czy Twoja kampania jest prowadzona efektywnie, to audyt będzie dobrym rozwiązaniem

AUDYT KAMPANII
GOOGLEADWORDS

Prowadzisz kampanie reklamowe Adwords samodzielnie w Twojej firmie? Jeśli efekty nie są wystarczające, albo zadajesz sobie pytanie co jeszcze można poprawić, to zlecenie audytu jest dobrym rozwiązaniem

CHCESZ ROZPOCZĄĆ SKUTECZNE DZIAŁANIA REKLAMOWE I POZYSKAĆ NOWYCH KLIENTÓW?

SKONTAKTUJ SIĘ ZE MNĄ
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.