Sieć Wyszukiwania Google Adwords2018-06-29T21:51:07+00:00
Prowadzenie kampanii Adwords

Reklama w Sieci Wyszukiwania Google

Reklama w sieci wyszukiwania, to inaczej reklama wyświetlana na stronie z wynikami wyszukiwania.

Mowa o wynikach, które pojawiają się przed oczami użytkownika w odpowiedzi na jego zapytanie wpisane do wyszukiwarki Google, lub innej wyszukiwarki „współpracującej” z Google.

 

Czytaj Więcej
Zapytaj o Usługę

Jak działa reklama w sieci wyszukiwania?

Tak naprawdę pisząc o sieci wyszukiwania Google Adwords, mam na myśli uruchomienie takiej kampanii reklamowej w systemie Google Adwords, która powoduje wyświetlenie reklam w odpowiedzi na zapytanie użytkownika wyszukiwarki Google.

Wyobraź sobie, że szukasz serwisu rowerów górskich w Twojej okolicy wpisując do wyszukiwarki frazę „serwis rowerów górskich”. Wyszukiwarka Google działa tak, że wyświetla Ci najbardziej dopasowane wyniki przeszukiwania „całego Internetu” w odpowiedzi na Twoje zapytanie.

Wśród wyników wyszukiwania znajdują się:

  • wyniki organiczne – czyli linki do stron na których wyszukiwarka Google znalazła treści pasujące do Twojego zapytania
  • wyniki płatne – czyli linki do stron na których wyszukiwarka Google znalazła treści pasujące do Twojego zapytania, ale dodatkowo właściciele tych stron zapłacili za to, żeby linki do ich stron znalazły się nad wynikami organicznymi (czasami też pod wynikami organicznymi).
sieć wyszukiwania google adwords przykładowa reklama

 

Jaka jest rola specjalisty AdWords?

Prowadząc kampanię Adwords w sieci wyszukiwania jako specjalista odpowiadam za to, żeby skutecznie wyeksponować linki do Twojej witryny w jak najlepszym miejscu rankingu wyszukiwarki Google, po to, żeby przyciągnąć do Twojego biznesu jak najwięcej odpowiednich, potencjalnych klientów.

Jak najlepsze miejsce oznacza zwykle miejsce znajdujące się jak najwyżej na stronie wyników wyszukiwania, choć od tej reguły jest mnóstwo wyjątków. Tak naprawdę tylko bardzo doświadczony specjalista AdWords będzie w stanie optymalizować kampanię na tyle skutecznie, żeby efektywnie wykorzystać budżet reklamowy, „ustawiając” reklamy w odpowiednich miejscach.

Ekspozycja linków do Twojej witryny w odpowiednim miejscu to tylko jedno z zadań specjalisty Adwords. Dużo bardziej wymagające jest:

  • „przekonanie” potencjalnego klienta, żeby odwiedził witrynę Twojej firmy
  • sprawienie, żeby ten konkretny odwiedzający był właściwą osobą z punktu widzenia Twojego biznesu
  • maksymalne ułatwienie dotarcia do informacji, które są zgodne z zapytaniem potencjalnego klienta wpisanym do wyszukiwarki Google
  • skierowanie do Twojej witryny osób, których intencja będzie bliska celowi jaki chcesz osiągnąć dzięki kampanii Adwords

Jakie kompetencje musi posiadać specjalista Adwords?

Prowadzenie skutecznej kampanii reklamowej w Google Adwords jest wymagającym i bardzo złożonym zadaniem. Dobry specjalista powinien:

  • doskonale znać interfejs Adwords
  • doskonale rozumieć funkcje interfejsu Adwords i wpływ korzystania z tych funkcji na rezultaty kampanii
  • bardzo dobrze poznać istotę Twojego biznesu
  • mieć doświadczenie biznesowe – jako przedsiębiorca
  • mieć doświadczenie w prowadzeniu kampanii reklamowych (najlepiej różnych)
  • perfekcyjnie znać gramatykę i ortografię w języku, w którym prowadzi kampanię
  • biegle posługiwać się logiką i semantyką języka, w którym prowadzi kampanię
  • być kreatywny i szukać sposobów wyróżnienia się na tle konkurencji
  • mieć umysł analityczny, który pomoże wyciągać właściwe wnioski z dużej ilości danych
  • odczytywać intencje i zamysły użytkownika w kontekście jego zapytania już na etapie przygotowywania kampanii
  • znać i rozumieć psychologię przekazu reklamowego oraz potrafić ocenić ładunek emocjonalny treści reklamy
  • stale się doskonalić i podnosić kwalifikacje
  • być otwarty na komunikację z klientem i zachęcać go do udzielenia informacji, które mają istotne znaczenie w kontekście skuteczności reklamy
  • kochać to czym się zajmuje
  • być żywo zaangażowany w pomoc swojemu klientowi

Tak się składa, że posiadam te kompetencje i mogę pomóc Ci rozpędzić Twój biznes. Odezwij się do mnie korzystając z zakładki kontakt >> (klik)

Zalety reklam Adwords w sieci wyszukiwania

Reklama w sieci wyszukiwania jest, moim zdaniem najlepszą i najbardziej skuteczną formą płatnej reklamy – nie tylko reklamy internetowej, ale reklamy w ogóle. Dlaczego? Ponieważ taka reklama szybko i precyzyjnie trafia w intencje potencjalnego klienta.

O skuteczności reklamy decyduje tzw. timing. Kluczową strategią reklamową jest trafienie dokładnie w taki moment życia potencjalnego klienta, w którym ma on silną potrzebę zdobycia informacji, zakupu produktu lub skorzystania z usługi tak szybko jak to możliwe. Skuteczna kampania reklamowa, to kampania, która dokładnie trafia w aktualne intencje klienta.

No dobrze, ale jak to zrobić, przecież nie mamy szklanej kuli z której możemy wróżyć kto i czego potrzebuje w danej chwili?

Dzięki Adwords złapiesz klienta za rękę…

Otóż mamy szklaną kulę, a w zasadzie możemy sobie taką szklaną kulę zorganizować z połączenia kilku składników. Oto one:

  1. Twój biznes – a ściślej mówiąc Twoja wiedza o branży w której prowadzisz biznes. Wiedza na temat klientów, marż, sposobów dostawy i obsługi klientów. Wiedza na temat nawyków klientów oraz rzecz jasna ich potrzeb oraz emocji jakie kryją się za decyzją zakupową.
  2. Wyszukiwarka Google. Mam na myśli historyczne dane na temat zapytań wpisywanych do wyszukiwarki Google przez Twoich klientów i klientów Twojej konkurencji.
  3. Specjalista kampanii Adwords. Osoba, która w odpowiedni sposób połączy wiedzę o Twojej branży, z zapytaniami użytkowników i możliwościami systemu reklamowego Google AdWords.

Umiejętne połączenie wiedzy zawartej w powyższych punktach pozwoli tak zorganizować kampanię reklamową, żeby uchwycić uwagę klienta w momencie największego zainteresowania.

Ludzie korzystają z wyszukiwarki Google żeby pozyskać jakieś informacje lub zaspokoić konkretne potrzeby. Nie ma drugiego takiego medium reklamowego na świecie, które pozwala na „złapanie klienta za rękę” i zaprowadzenie go do Twojej firmy dokładnie wtedy, kiedy klientowi jest to potrzebne – z dokładnością do jednej sekundy!

Takie możliwości daje tylko wyszukiwarka Google. Podobne możliwości oferuje również serwis YouTube, w którym także możesz wyświetlać reklamy za pomocą kampani Google Adwords w sieci reklamowej, o czym więcej tutaj >>

Formy reklamy w sieci wyszukiwania Google Adwords

Linki sponsorowane

Linki sponsorowanego to inaczej reklamy Google Adwords, które oprócz treści składają się również z linku (lub linków), które prowadzą do Twojej witryny. Nazwa „sponsorowane” wywodzi się z faktu, że są to linki (reklamy) zakupione przez reklamodawców lub specjalistów Google Adwords w celu prowadzenia kampanii reklamowej dla ich klientów.

Oczywiście w wynikach wyszukiwania oprócz linków sponsorowanych znajdują się również „zwykłe” organiczne linki do rozmaitych stron tematycznie związanych z zapytaniem użytkownika.

Linki sponsorowane to najskuteczniejsza forma reklamy, która jest prawie idealna z punktu widzenia celów biznesowych Twojej firmy.

Remarketing w wyszukiwarce (RLSA)

Opcja dzięki której masz możliwość wyświetlenia reklam w wynikach wyszukiwania Google osobom, które już były na Twojej witrynie i „znają” Twoją firmę. Zastosowanie RLSA w wielu przypadkach może znacznie podnosić skuteczność kampanii reklamowych.

Żeby RLSA było skuteczne wymaga bardzo przemyślanych działań, doboru odpowiednich strategii. Zastosowanie RLSA ma jeszcze jedną kluczową cechę – pozwala kierować indywidualne i niestandardowe komunikaty w zależności od zachowań użytkowników na Twojej stronie www.

Kampanie produktowe dzięki Google Merchant Center

Świadczenie usług to jedna z gałęzi szeroko pojętego biznesu. Druga gałęzią jest sprzedaż produktów. Jeśli prowadzisz sklep internetowy to reklama produktowa jest dla Ciebie. Przewagą reklam produktowych nad reklamami tekstowymi w sieci wyszukiwania jest fakt, że klient dodatkowo widzi zdjęcie produktu oraz jego cenę.

W przypadku reklam produktowych wyszukiwarka Google działa w sposób podobny do porównywarek cenowych wyświetlając reklamy graficzne nad organicznymi wynikami wyszukiwania. Oczywiście Google dba o to, żeby wyświetlona reklama była jak najbardziej zgodna z zapytaniem użytkownika wyszukiwarki.

Reklamy produktowe są częściej klikane przez potencjalnych klientów ze względu na ich bardziej wizualny charakter. Jeżeli prowadzisz e-sklep i jeszcze nie korzystasz z reklam produktowych to koniecznie się do mnie odezwij, bo ten typ reklamy może zdecydować o być albo nie być Twojego biznesu.

Reklama aplikacji mobilnych w sieci wyszukiwania

Mnóstwo osób przegląda dziś Internet z poziomu smartfona. Wiele firm chce wykorzystać ten trend, dlatego projektują one własne aplikacje mobilne. Dzięki aplikacjom mobilnym firmy chcą być bliżej potencjalnych klientów i wiedzieć o ich zachowaniach jeszcze więcej. Dzięki temu mogą lepiej dostosować swoje przekazy reklamowe.

Kiedy użytkownik wyszukiwarki Google szuka konkretnych informacji pojawia się świetna okazja, żeby zaproponować mu instalację aplikacji mobilnej. Tak własnie działa reklama aplikacji mobilnych w sieci wyszukiwania. Dzięki tej formie reklamy można poinformować użytkownika o istnieniu pomocnej dla niego aplikacji oraz zachęcić użytkownika do pobrania aplikacji lub większego zaangażowania „w aplikację”.

Zastanawiasz się czy warto skorzystać z mojego wsparcia?

To Normalne!

Kiedy ja prowadziłem swój pierwszy biznes czułem się podobnie.

Zależało mi na skutecznym pozyskiwaniu klientów, ale bałem się prosić o pomoc.

Wstydziłem się konsultować z fachowcami. Obawiałem się, że nie będzie mnie stać na usługi zewnętrzne.

Ale… czy taka postawa pomogła mi biznesie? NIE

Kto Pyta Ten Rządzi!

Jeśli nie chcesz popełniać moich błędów to odezwij się do mnie.

Przygotuję dla Ciebie propozycję działań reklamowych. Bezpłatnie! 

Działaj już teraz! Gdzieś na świecie czekają Klienci, którzy mogliby skorzystać z Twojej oferty, tylko nie wiedzą jak do Ciebie trafić.

Pomogę im znaleźć drogę do Twojego biznesu.

 

SKONTAKTUJ SIĘ ZE MNĄ

Znajdziesz mnie również tutaj

Zapraszam Cię do odwiedzenia moich profili w social mediach.

Dzięki temu poznamy się jeszcze lepiej, a Ty będziesz na bieżąco z moimi artykułami, 
filmami i podcastami na temat marketingu, reklamy i e-biznesu.

Gorąco zapraszam!

SZUKASZ WIĘKSZEJ ILOŚCI KLIENTÓW?
WIEM JAK ICH PRZYCIĄGNĄĆ!

SKONTAKTUJ SIĘ ZE MNĄ
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.