Google Ads – Jak Wybrać Specjalistę do Obsługi Kampanii Google Ads?

Jeśli chcesz rozpędzić swój biznes, ale brakuje Ci wiedzy marketingowej, konkretnych umiejętności, lub po prostu nie masz czasu na samodzielne prowadzenie kampanii reklamowej w Google AdWords to najlepszym wyjściem dla Ciebie i Twojej firmy będzie zatrudnienie specjalisty Google Adwords.

Specjalista Adwords to osoba, która nie tylko zna interfejs Google AdWords i zasady reklamowe, ale przede wszystkim potrafi tworzyć skuteczne reklamy w wyszukiwarce Google.

Prowadzenie kampanii Adwords przez specjalistę zapewnia Ci dwie kluczowe korzyści:

  • zyskujesz cenny czas, który możesz przeznaczyć np. na obsługę klientów
  • oszczędzasz budżet reklamowy – dobry specjalista Adwords wie, co zrobić żeby skierować do Twojej firmy właściwych ludzi, możliwie szybko i możliwie najniższym kosztem – jest to bardzo ważne, ponieważ to przepływ gotówki „decyduje” o być albo nie być Twojej firmy.

Musisz jednak pamiętać, że prowadzenie kampanii Adwords nie jest prostą sprawą, dlatego bardzo ważny jest trafny dobór osoby, która będzie obsługiwała Twoją kampanię. Z tego wpisu dowiesz się jak wybrać specjalistę, który będzie najlepszy dla Twojego biznesu i skieruje do Twojej firmy klientów gotowych płacić za to co oferujesz.

Jak wybrać specjalistę Google AdWords do obsługi kampanii reklamowej?

Wybierz osobę biznesową o przedsiębiorczym podejściu do życia

Najlepiej wybierz kogoś, kto prowadzi już swoje przedsięwzięcia i w pełni samodzielnie poprowadzi kampanię dla Twojej firmy.

Jest to bardzo ważne, ponieważ w sieci możesz spotkać mnóstwo ofert od osób, które zajmują się „konfigurowaniem kampanii”, a nie skutecznym prowadzeniem kampanii Google AdWords. Różnica między jednym a drugim jest ogromna.

Wybierz konkretną osobę, nie agencję marketingową.

Optymalizacja kampanii Adwords, czyli ciągłe jej doskonalenie, jest jednym z kluczowych czynników decydujących o tym, czy kampania jest opłacalna, a to w największym stopniu decyduje o powodzeniu lub klęsce Twojego biznesu.

Żadna kampania reklamowa w Google AdWords nie osiągnie na początku tak wysokiej skuteczności, jaką po pewnym czasie osiągnie dobrze prowadzona i stale optymalizowana kampania.

Z tego powodu powinieneś unikać usług osób, które co prawda potrafią skonfigurować kampanię, ale nie radzą sobie z jej optymalizacją.

Niestety często jest tak, że osoby, które pracują „na etacie” w agencji nie są wystarczająco samodzielni i na tyle dobrze wynagradzani, żeby chciało im się usprawniać Twoją kampanie.

W wielu agencjach (oczywiście nie we wszystkich) liczy się tzw. „sztuka” – kampania uruchomiona, klient płaci, więc misja jest zakończona.

Współpraca z konkretnym człowiekiem odpowiedzialnym za kampanie Twojej firmy jest nie do przecenienia. Taka osoba będzie lepiej znała i rozumiała Twój biznes i zapewni Ci bardziej indywidualne podejście, oraz partnerskie traktowanie.

Samodzielny specjalista zarabia lepiej niż osoba zatrudniona przez agencję marketingową przy tych samych kosztach po Twojej stronie, co już na starcie gwarantuje po prostu dużo wyższe zaangażowanie. Samo prowadzenie kampanii Google Adwords przez takie osoby zwykle stoi na wyższym poziomie.

Pamiętaj, że decydując się na agencję SEM wynagradzasz cały łańcuch osób, a nie tylko specjalistę Adwords. Moim zdaniem to gorzej dla Twojego biznesu, bo osoba, która opiekuje się Twoją kampanią nie jest odpowiednio dobrze wynagradzana i zwykle prowadzi znacznie więcej kampanii niż jest w stanie efektywnie obsłużyć.

Wybierz osobę posiadającą wiedzę praktyczną

Czasami ciężko to stwierdzić, ale wystarczy, że poobserwujesz taką osobę, żeby mieć pewność co do jej praktycznych umiejętności.

Osoby o dużej praktycznej wiedzy zawsze mają ograniczoną ilość miejsc dla klientów, którym mogą prowadzić kampanie i często są autorami praktycznych kursów oraz szkoleń (online i offline) z tematyki AdWords.

Warto skorzystać z usług takich osób lub uczyć się z ich szkoleń – jeśli chcesz samodzielnie reklamować własny biznes.

Wybierz osobę, która zainteresuje się Twoją firmą.

Współpraca powinna odbywać się z osobą, która zna i rozumie Twój biznes.

Dla mnie specjalista Google Adwords, który twierdzi, że wie co robić, bez uzyskania podstawowej wiedzy na temat Twojego biznesu, to osoba, której należy unikać.

Nie ma sensu zlecanie prowadzenia reklamy komuś, kto w ogóle nie zainteresował się tym w jaki sposób funkcjonuje Twoja firma, co sprzedajesz, z jakim zyskiem, jak często, jakiemu klientowi, na jakim obszarze itp.

Dobry specjalista Adwords najpierw poznaje Twoją firmę i Ciebie, ocenia czy może Ci pomóc i dopiero na koniec przedstawia swoje propozycje współpracy.

Zanim specjalista uruchomi reklamę dla Twojej firmy powinien rozumieć Twój biznes i przyjąć taką postawę, jakby reklamował swoją własną firmę.

Wtedy z dużym prawdopodobieństwem czeka was wieloletnia współpraca naznaczona pasmem sukcesów Twojej firmy.

Wybierz osobę, która prowadzi kampanie reklamowe dla ograniczonej ilości firm.

Szanujący się marketer internetowy (specjalista od reklamy) prowadzi kampanie AdWords dla ograniczonej ilości firm – nie bierze każdego zlecenia i nie obsługuje więcej firm niż jest w stanie obsłużyć zachowując wysoką jakość.

Oczywiście sensownych fachowców na tym rynku w Polsce jest bardzo mało i nie zawsze taki dobry marketer będzie mógł osobiście poprowadzić kampanię Twojej firmy, albo po prostu zaproponuje nieco wyższe stawki niż konkurencja, właśnie po to, żeby zarabiać odpowiednio dobrze obsługując na wysokim poziomie ograniczoną ilość firm.

Nie możesz mieć o to pretensji – takie osoby znają swoja wartość i doskonale znają też wartość jaka wnoszą do Twojego biznesu. Często bez wsparcia tych osób Twój biznes będzie w bardzo trudnym położeniu, z kolei współpracując z odpowiednimi specjalistami masz szansę rozwinąć firmę do rozmiarów o jakich marzysz.

Dobry specjalista posiada certyfikaty Google AdWords i Analytics

Ja swój pierwszy certyfikat AdWords „zrobiłem” mniej więcej po 5-ciu latach reklamowania swoich i zaprzyjaźnionych biznesów w Google AdWords.

Nie uważam, że posiadanie certyfikatów Adwords przesądza o tym czy ktoś potrafi tworzyć skuteczne reklamy w AdWords (ja potrafiłem to bez certyfikatów, choć zajęło mi to sporo czasu), ale na pewno pokazuje, czy specjalista od reklamy, którego zatrudniasz jest na bieżąco i dobrze rozumie zasadnicze kwestie związane z reklamą w wyszukiwarce Google.

Certyfikat Google Adwords traktuj raczej pomocniczo, ważne żebyś nie lekceważył innych elementów o których wspominam w tym wpisie. Przykładowe certyfikaty wyglądają tak jak te poniżej:

Wybierz osobę, która nie prowadzi kampanii w Twojej branży, dla konkurencyjnej firmy

Jest to trochę miecz obusieczny. Jeżeli trafisz na specjalistę Google AdWords, który będzie chciał mieć możliwość prowadzenia kampanii reklamowych w Twojej branży dla innych firm działających na tym samym rynku.

Może to oznaczać, że w zależności od budżetu jaki przeznaczysz na reklamę, będzie on faworyzował Twojego konkurenta, tym samym może sabotować Twoje działania reklamowe. Oczywiście takie działanie nie jest uczciwe wobec Ciebie jeśli nie zostałeś o tym wcześniej powiadomiony.

Jest jednak druga strona medalu – jeżeli specjalista Adwords, zastrzeże sobie, że nie prowadzi kampanii różnych firm w tej samej branży na tym samym rynku, a już prowadzi kampanię dla konkurencyjnej firmy w tej samej branży, to będzie zmuszony Ci odmówić. Delikatnie mówiąc możesz mieć spory problem ze znalezieniem dobrego fachowca, jeśli Twoja branża jest już „obstawiona”.

Wtedy jedyną opcją zlecenia obsługi kampanii AdWords może być skorzystanie z usług specjalisty, który reklamuje więcej niż jedną firmę z Twojej branży, na tym samym rynku, mimo oczywistych wad tego rozwiązania.

Wybieraj skutecznych marketerów

Jeśli po 1-2 miesiącach prowadzenia Twoich kampanii ich koszty przekraczają dochód netto ze sprzedaży produktów, a efekty są niezadowalające to należy wspólnie ze specjalistą Google Adwords przedyskutować ten problem.

Generalnie zawsze reklama powinna z nawiązką zarabiać na siebie, ale to oczywiście zależy od branży, rynku, produktu, opinii o Twojej firmie i sposobu obsługi klienta.

Istnieją specyficzne branże, lub produkty, których reklamowanie i sprzedawanie nie jest opłacalne przy bezpośrednim rozliczeniu efektywności reklamy w krótkim przedziale czasowym.

Może być tak, że dzięki skutecznej reklamie udaje się pozyskać stałych klientów, którzy w całym cyklu ich „życia” w Twojej firmie, przynoszą średnie dochody znacznie przekraczające nakłady na reklamę, ale zajmuje to więcej czasu.

Prowadzenie kampanii Google Adwords jest dosyć złożone i takie elementy również trzeba brać pod uwagę, w związku z tym najlepiej zlecać reklamę osobie, która naprawdę żywo zainteresuje się Twoim biznesem.

Jeśli reklama jest skuteczna, przyciąga odpowiednich klientów, z odpowiednią intencją, ale nie dokonują oni zakupów (bądź innych zaplanowanych akcji), to wtedy warto bliżej przyjrzeć się ofercie Twojej firmy i sposobom obsługi klientów.

Mów o swoim biznesie

Żeby specjalista Adwords skutecznie zareklamował Twój biznes powinieneś powiedzieć mu o firmie praktycznie wszystko czego potrzebuje do uruchomienia skutecznej kampanii. Pytania te często mogą obnażać sposób funkcjonowania Twojego biznesu.

PAMIĘTAJ: nie musisz zdradzać szczegółów dotyczących Twoich dostawców czy umów handlowych i nikt nie powinien Cię o to pytać, ale już marże, poziom cen, konkurencja, koszty około produktowe i inne tego typu sprawy mogą być ważne z punktu widzenia reklamy i szacowania jej rentowności.

Czasami sposób dostarczenia produktu, czy sposób realizacji gwarancji jest unikalnym wyróżnikiem Twojego biznesu, który warto wyeksponować w reklamie w celu lepszego budowania Twojej marki.

Dobry specjalista o to zapyta i zastanowi się jak wykorzystać tę wiedzę żeby napędzić Twój biznes – zyskasz jeśli wykażesz otwartość.

Podsumowanie

Stosując się do powyższych 9-ciu kroków z pewnością znajdziesz odpowiedniego specjalistę Google Adwords, czego Ci serdecznie życzę, bo wiem jak szalenie ważnym elementem dla Ciebie i Twojego biznesu jest skuteczna reklama w Adwords.

Gdybyś chciał zlecić mi prowadzenie kampanii Google AdWords dla Twojej firmy, to skorzystaj z zakładki kontakt >>

Wstępna analiza, przygotowanie propozycji oraz ich omówienie nic Ciebie nie kosztuje i do niczego nie zobowiązuje ani Ciebie ani mnie.

Jeśli na tym etapie będziemy nadawać na tych samych falach, to z przyjemnością rozpędzę Twój biznes 🙂

Powodzenia w biznesie 🙂

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments