Kiedy przydaje się ocena potencjału pomysłu biznesowego?
Chyba praktycznie każdy wpadł w życiu na jakiś świetny pomysł na biznes, jednak sam pomysł to za mało. Żeby realnie ocenić możliwość „wejścia w temat” trzeba przynajmniej wstępnie zbadać rynek.
Wstępne badanie rynku pozwala ocenić:
- czy na rynku są klienci na Twój produkt/usługę
- czy istnieje konkurencja
- jak duża jest konkurencja
- jakie będą szacowane koszty reklamowe dla Twojego pomysłu
- w którym miejscu może znajdować się tzw. punkt przełamania (break event point), czyli kwota wydana na reklamę (i inne składowe biznesu), która stanowi osiągnięcie progu rentowności dla Twojego przyszłego biznesu.
Po co w ogóle zajmować się oceną potencjału pomysłu?
Dla pieniędzy i czasu! Konkretnie mam na myśli mnóstwo zaoszczędzonych pieniędzy i czasu. Jeśli z góry wiesz, że realizacja pomysłu nie ma sensu, bo np. rynek jest zbyt płytki, a koszty przekroczą możliwości zarobkowe, to inwestowanie w rozwój takiego biznesu może być pozbawione sensu.
Lepiej coś tanio sprawdzić, niż ponieść kosztowną lekcję. Tak naprawdę najgorzej jest stracić cenny czas, który mógłbyś wykorzystać na realizację bardziej trafionych pomysłów. Ocena potencjału pomysłu biznesowego pomoże ocalić Twój czas ?
Jeśli masz jakiś pomysł na biznes i chciałbyś zweryfikować, czy ludzie interesują się nim na tyle, że warto z nim ruszyć, to odezwij się do mnie, a ja zweryfikuje Twoje założenia z pomocą narzędzi Google.