Google Ads (Adwords) – Najlepsza forma reklamy Twojego biznesu

Lista różnych form reklamy, które możesz zastosować w swoim biznesie jest ogromna, dlatego możesz, a nawet powinieneś, zadawać mi pytanie:

Dlaczego właściwie tak bardzo rekomendujesz reklamowanie biznesu w wyszukiwarce Google (konkretnie w systemie reklamowym Google Ads)?

Powodów jest mnóstwo i wyczerpująco Ci na nie odpowiem – może to być najcenniejsza biznesowa lekcja, jaką do tej pory przyjąłeś…

W erze internetu sposób poszukiwania i docierania do informacji zmienił się diametralnie. Kiedyś informacji szukaliśmy wśród znajomych i w bibliotekach, a usługodawców w lokalnych gazetach i „żółtych książkach”. Te czasy bezpowrotnie przemijają. Dziś kluczowym elementem docierania do informacji i usługodawców jest wyszukiwarka Google. Niżej dowiesz się, dlaczego własnie tam warto się reklamować…

Reklama w Google Ads dostarcza Ci klientów z odpowiednią intencją „Tu i Teraz”

Zgodzisz się, ze mną, że jeśli ktokolwiek, wpisuje cokolwiek w okno wyszukiwarki Google oznacza to, że:

  1. Ma jakąś potrzebę / problem (życiowy, zdrowotny, szuka informacji, chce coś kupić itp.)
  2. Szuka rozwiązania tego problemu lub zaspokojenia tej potrzeby.

Dzięki Google Ads jesteś w stanie przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta, dając mu wskazówkę (reklamę) naprowadzającą go na to czego szuka w tej konkretnej chwili w wyszukiwarce Google.

Nie istnieje drugie narzędzie na świecie, dzięki któremu tak dokładnie „wejdziesz” w intencje i potrzeby klienta w momencie, kiedy wykazuje on szczytowe (największe) zainteresowanie danym zagadnieniem.

Owszem istnieją media reklamowe i techniki remarketingowe (eksponowanie Twojej reklamy użytkownikom, którzy już wcześniej widzieli Twoją propozycję), które umożliwiają kierowanie reklam zgodnie z zainteresowaniami potencjalnego klienta (w Google Ads też jest to możliwe), ale to, że ktoś interesuje się jazdą na łyżworolkach nie oznacza, że pod wpływem Twojej reklamy jest gotów kupić sobie nowy kask wyczynowy – może od kilku dni jest już właścicielem takiego kasku i nie wyda pieniędzy na kolejny.

Oczywiście zawsze jest możliwość wzbudzenia zainteresowania u osoby widzącej reklamę i sprowokowania jej do działania. Owszem, są możliwości dokładnego przewidywania czego klient może w danej chwili potrzebować i zaproponowania mu zakupu, ale nigdy nie są one tak blisko właściwej intencji jak reklama w wyszukiwarce Google (Google Ads).

Pokażę to na przykładzie:

Załóżmy, że fan zespołu XYZ mieszka w Warszawie i kupił wejściówkę na koncert, który odbędzie się za 7 dni w Katowicach. Na Facebook-u zadeklarował, że wybiera się na to wydarzenie, oprócz tego pochwalił się tym na swojej tablicy, a na co dzień aktywnie udziela się na Fan Page-u tej grupy muzycznej.

Załóżmy, że prywatna firma przewozowa zatrudniła specjalistę ds. reklamy na Facebook-u, który przygotował reklamę skierowaną do takiego fana, o przykładowej treści: „Wybierasz Się na Koncert XYZ? Kup Bilet na Przejazd w Specjalnej Cenie Zanim Zabraknie Miejsc. Rezerwuj Teraz!”.

Być może fan tego zespołu skorzysta z propozycji i dokona zakupu, ale wcale nie jest to przesądzone, bo przecież może on wybierać się autem ze znajomymi i żadna reklama go nie skusi. Gdyby jednak ten sam fan wpisał w wyszukiwarkę Google frazę „tanie bilety autokarowe Warszawa-Katowice rezerwacja on-line” to z pewnością byłby bliżej intencji zakupienia tych biletów, niż w momencie, kiedy tylko zadeklarował na facebook-u, że jedzie na koncert.

Tylko system reklamowy Google Ads daje obecnie możliwości tak bliskiego podejścia do intencji Klienta w ogromnej większości branż. Bliżej są chyba tylko zakupy w aplikacji mobilnej, jeśli ktoś korzysta z aplikacji i potrzebuje np. dokupić żetony do gry, czy odblokować opcje premium – ale to jest bardzo niszowy przykład.

Reklama w Google Ads eksponowana jest w miejscu, w którym jest najwięcej ludzi z konkretna potrzebą

Jeżeli miałbyś wyobrazić sobie miejsce w którym, regularnie, w możliwie krótkim czasie, „spotyka się” najwięcej ludzi, mających konkretną potrzebę lub problem, to będzie to wyszukiwarka Google.

Statystycznie nie ma drugiego tak ruchliwego miejsca na świecie i oczywiste jest, że gdybyś miał reklamować swój biznes, powinieneś udać się właśnie tam. Oczywiście nie sama ilość ma znaczenie, ale jakość potencjalnych klientów – na szczęście dzięki Google Ads przekierujesz na stronę Twojej firmy tylko odpowiednie osoby.

Reklama w Google Ads jest mierzalna

Mierzenie efektywności reklamy jest kluczowym elementem oceny opłacalności Twojej reklamy i całego Twojego biznesu. Każda forma reklamy powinna być mierzalna, a jeśli taka nie jest, to nie ma sensu jej stosowanie.

W Google Ads zmierzysz praktycznie wszystko:

  • ile osób widziało Twoją reklamę,
  • po wpisaniu jakiej frazy w wyszukiwarkę Google wyświetliła się Twoja reklama,
  • ile osób kliknęło w reklamę,
  • ile osób dokonało zakupu
  • ile osób zamówiło próbkę produktu
  • kiedy Twoja reklama była najczęściej klikana (dzień, godzina)
  • z jakiego urządzenia korzystały osoby wchodzące z interakcję z Twoją reklamą,
  • który nagłówek reklamy okazał się bardziej skuteczny,
  • która treść reklamy jest bardziej skuteczna
  • …i wiele innych elementów.

Dzięki dodatkowym danym Analytics możesz dowiedzieć się ile czasu potencjalni klienci spędzili na Twojej stronie internetowej i czy Twoje propozycje były dla nich ciekawe.

To wszystko daje Ci pełen wachlarz możliwych do zastosowania usprawnień, dzięki którym zwiększysz efektywność swoich kampanii Ads i rentowność swojego biznesu.

Moim zdaniem ze względu na bardzo dobry mechanizm skutecznego mierzenia konwersji reklama w Ads jest najlepiej mierzalną formą reklamy na świecie.

Reklama w Google Ads jest elastyczna

W każdej chwili masz wpływ na to jak wyglądają Twoje reklamy, ile ich jest, kiedy są wyświetlane, jakie zawierają treści, w jaki sposób są eksponowane i co najważniejsze ile pieniędzy na nie przeznaczasz. Jeśli popełnisz błąd możesz go błyskawicznie skorygować, co w przypadku np. ulotek nie jest możliwe po ich wydrukowaniu.

Reklamując firmę w Google Ads jesteś panem sytuacji. Możesz zdecydować o intensyfikacji działań reklamowych kiedy brakuje Ci zleceń, albo zmniejszać ich intensywność, kiedy brakuje Ci zasobów do obsługi już istniejących zamówień – lub po prostu planujesz krótki urlop.

Reklamę Ads łatwo testować

Możesz utworzyć (lub zlecić utworzenie), wielu różnych reklam i porównać ich skuteczność po to żeby wybrać najlepszą z nich i zwiększyć efektywność reklamowania własnego biznesu. Możesz testować różne nagłówki i treści reklam, różne wersje wezwania do działania, oraz sprawdzać jak skuteczna jest Twoja reklama w zależności od pozycji na której jest wyświetlana.

Reklamę Ads łatwo porównać z konkurencją

W interfejsie Google Ads możesz porównać swoje reklamy z reklamami konkurencji, co ułatwia wyciąganie odpowiednich wniosków i zastosowanie odpowiednich modyfikacji, jeśli chcesz poprawić skuteczność swoich działań.

Oczywiście reklama w Google Ads ma jeszcze więcej drobnych zalet względem innych form reklamy, ale nie w tym rzecz- zależało mi na tym, żebyś zauważył te najistotniejsze.

Dodaj komentarz

avatar